Sunday, February 19, 2012

FASTELAVN!

Photobucket
6 årig mus / 7 årig mavedanser / 9 årig Nova fra julekalender / 10 årig indianer

Glædelig fastelavn eller hvad man nu siger. Jeg har i mange år ikke tænkt på denne dag, men synes det kunne være sjovt at kigge tilbage i arkiverne, fra da man var barn og klædte sig ud til fastelavn. Så her er der lidt billeder fra min barndom. Jeg husker tydeligt det år jeg ville være Nova fra julekalenderen Krummernes Jul. Jeg fik min mor til at sy kostumet, og jeg var super glad for det. Tror faktisk stadig, at jeg har huen i min julekasse. Jeg har altid synes, at det er sjovt at klæde sig ud, og det er da også noget jeg stadig gør. Især når jeg er i England, hvor klæd ud fester er ret populære. Jeg har derfor også fundet et par billeder fra fester de sidste 3-4 år hvor jeg har været klædt ud :)

Today it's "Fastelavn" in Denmark, which is a very old tradiontion. People (kids) dress up in costumes, go on trick & treat (a bit like halloween) and then they play this game where you have to hit a barrel with a bat till it breaks and sweets come out. I've found some old pictures from my childhood where I'm dressed up for "Fastelavn". Still remember how proud I was when my mum made the costumes for me. I've always found it quite funny to dress up and I still do sometimes. Especially in the UK where they love fancy dress up parties. I've found a few pictures from the last couple of years when I've been dressed up.

Photobucket


1 comment:

Anonymous said...

Hvor er det bare snyd de mor syede det Nova-kostume til dig! :-) Var total kæmpe fan af Krummernes Jul og helt vild med Stella og Nova. Hvor er det sejt! Det ligner total godt!

www.johannethorhauge.blogspot.com