Monday, July 18, 2011

Home cooked meal for the family

PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket
Fredag aften var sidste feriedag med familien, så kæresten og jeg lavede middag til dem hos os. Jeg stod for forretten, hvilket var salat med carpaccio, pinjekerner, revet æble, tomat og balsamico. Kæresten lavede hovedretten, hvilket bedstod af kylling i hvidløgspesto, ovnkartofler med hvidløgssmør, ovnbagte grønsager og hvidvinssauce. (Glemte selvfølgelig alt om at tage billeder af det færdige resultat). Kæresten bagte også en super lækker brownie til dessert. Jeg serverede den med is og friske frugter. Det smagte alt sammen rigtig lækkert, så aftenen var en succes.

Last Friday was our last holiday day with my family so my boyfriend and I cooked a dinner for them at our place. I did the starter which was salad with carpaccio, pine nuts, grated apple, tomato and balsamico. Mr. Boyfriend made the main course which was chicken in garlic pesto with oven potatoes, oven baked vegetables and white wine sauce. (Of course I forgot to take pictures of the finished result). He also baked a really nice brownie for dessert. I served it with vanilla ice cream and fresh fruit. It was all really tasty, so a successful evening.

4 comments:

Camilla said...

Opskrift?? Især på kylling med hvidløgspesto. Syntes ofte jeg laver det samme igen og igen så det er rart med noget inspiration.

Anne said...

Det er også kun når vi får gæster vi gør os virkelig umage med at fine noget spændende at spise, ellers ender det også ofte med det samme...

Jeg har ikke nogen decideret opskrift på det hele da kæresten er ret god til bare at prøve ting. Jeg håber forretten er lige til. Alle ingredienser er i hvert fald nævnt.

Kyllingen er faktisk meget simpel. Jeg faldt nemlig over en færdig hvidløgspesto i glas for noget tid siden, som vi valgte at prøve af. Kyllingen er marineret natten over i en pose med pestoen og så stegt i ovnen i ca. 25 min på 190grader. Kartoflerne er vasket og så er der skåret små huller i hvor der er hvidløgssmør i. Grønsagerne er stegt i ovnen med chili, hvidløgssmør og vand.

Desserten er en brownie som kæresten fandt i opskrift på på nettet... Der er sikkert mange at vælge imellem :) Og resten kan vist ses på billedet.

Håber det hjalp lidt? Ellers må du sige til. Jeg synes også selv det er dejlig med mad inspiration i hverdagen.

helen turnbull said...

wow this is incredible, the food looks so tasty and the table is stunning. wow so impressed.

Helen, X
http://areyoudressingupordressingdown.blogspot.com

Camilla said...

Hej Anne..

Tak det hjalp en hel del. Er ikk så god til at følge opskrifter så det er fint med bare en ide om hvad I har gjort..