Tuesday, January 3, 2012

New Year's Eve menu

PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket
Vi var 14 mennesker til spisning nytårsaften hos et vennepar i Odense. Det var arrangeret sådan at alle havde noget med til menuen. Det første vi fik var en lækker forret der bestod af laksetatar med dressing og fluté. Jeg fik desværre ikke taget billeder af hovedretten, men der var ikke sparet på den. Vi fik lammekøle og rådyr med to slags kartofler, salat og sauce. Til dessert fik vi en virkelig god amerikansk Key Lime Pie, nam nam. Jeg havde meldt mig til at tage kransekage med, men synes det var for nemt bare at købe en færdiglavet, så jeg besluttede mig for selv at lave en. Jeg må nok indrømme at jeg var en smule skeptisk fredag aften, men det lykkes sgu og den smagte efter min mening bedre end de færdiglavet! Jeg fulgte opskriften og vejledning fra DR1s "Det søde liv". Jeg var på ingen måde sulten kl. 3.30, men natmaden bestod af hotdogs, så det tog vi da også lige med.

Here is a few pictures of the New Year's Eve menu. The starter was a tasty Salmon tartar. I forgot to get pictures of the main course, but it was a lot of meat, potatoes, salad and sauce. The dessert was a gorgeous American Key Lime Pie. In Denmark it's a tradition to eat a particular cake at midnight, and I had decided to make the cake myself, rather than buying it. I must say I was doubting my skills Friday night, but it actually turned out great! At 3.30 in morning we had hotdogs. I wasn't hungry at all but ate some anyway!


No comments: