Sunday, October 3, 2010

Homemade Chinese dish

Photobucket
Dette er hvad jeg netop har spist. Uhm det var lækkert! Jeg er ikke særlig eksperimenterende når det kommer til mad, men det er min kæreste til gengæld, heldigvis. Jeg er også super kræsen, så det er meget begrænset, hvad jeg spiser. Dette er en hjemmelavet ret a la kinesisk. Det er svinekød i en marinade, med ris og hvidløgssauce. Både kæresten og jeg er ret vilde med hvidløg, så det kommer i ret mange af de retter vi spiser. Jeg synes denne rette er super lækker! Den ser måske lidt kedelig ud, men når man ikke spiser grøntsager, så er der jo ikke så meget andet at putte i. Kinesisk mad indholder jo ofte grøntsager, men det fisker jeg gerne pænt uden om. Jeg er nok lidt det omvendte af vegetar. Ved ikke lige hvad det hedder på dansk? På engelsk er det Meatetarian!

This is what I have just eaten. Uhm it was tasty! I'm not very experimental when it comes to food, but my boyfriend is, luckily. I'm also really picky, so it is very limited what I'll eat. This is a homemade Chinese dish. It's pork in a marinade, with rice and garlic sauce. Both my boyfriend and I are quite fond of garlic, so it's in many of the dishes we eat. I think this dish is really yummy! It might look a bit boring, but when you don't eat vegetables there's not much else to put in it. Chinese food quite often contains vegetables, but I just fish for the meat. I'm probably the opposite of a vegetarian, a Meatetarian!

No comments: